Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výhody a nevýhody animačního programu na škole v přírodě
Urválková, Kristýna ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku animačního programu na školách v přírodě, jeho výhody a nevýhody pro učitele. Teoretická část je věnována vymezení pojmu školy v přírodě a s ní související zážitková pedagogika a přírodní výchova. Dále se zabývá legislativní úpravou spojenou s povinnostmi školy a se zodpovědností pedagogů při výjezdu mimo školu. Práce se zabývá animačním programem, jeho organizací, směry a významem. V neposlední řadě analyzuje pedagogicko-psychologické aspekty animačního programu. Stručně popisuje dítě v cizím prostředí, jeho motivaci a osobnostní rozvoj v cizím prostředí. V empirické části jsou sledované výhody a nevýhody animačního programu, očekávání a přínosy pro učitele i pro žáky a jejich kolektiv. Rozhovor rozebírá i klima ve třídě a otevírá otázku včasných intervencí v oblasti šikany. Hlavním cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké výhody a nevýhody představuje animační program na škole v přírodě. Řeší, zda učitelé vidí přínos v práci animátora s dětmi, nebo sami zařadí zajímavější program. Mým cílem je podívat se na školu v přírodě ze všech úhlů pohledu a najít tak správnou cestu ke kvalitnímu animačnímu programu, který bude správně rozvíjet osobnost dítěte v cizím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA zážitková pedagogika, přírodní výchova, škola v přírodě, animační program,...
Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě
Vávrová, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Název: Absence dítěte na škole v přírodě a vliv na klima ve třídě Autor: Bc. Tereza Vávrová Katedra (ústav): Katedra psychologie Vedoucí práce: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá vlivem školy v přírodě na školní třídu a následky absence žáků na škole v přírodě. V teoretické části je školní třída pojata jako sociální skupina a vysvětlena teorie sociálních skupin. Následně je nastíněna problematika klimatu školní třídy a její struktura. Jelikož školní třída se mění s věkem a vývojem žáků, je věnována kapitola i této problematice. Samozřejmě je také pojednáváno téma školy v přírodě jako jedinečné součásti českého školství. Cílem práce bylo zjistit, zda se mění struktura a klima třídy v souvislosti se školou v přírodě a zda neúčast žáků na škole v přírodě ovlivňuje jejich následné postavení ve třídě. Praktická část se proto zabývá změnami školních tříd v oblasti struktury a klimatu v závislosti na škole v přírodě, absencí žáků na škole v přírodě a jejími dopady na postavení žáků ve třídách a očekáváními žáků od školy v přírodě. Závěry jsou vyvozovány na základě komparace dat získaných formou dotazníkového šetření před a po škole v přírodě ve třídách druhého stupně základní školy. Použité dotazníky zahrnovaly sociometrickou část, část věnovanou klimatu třídy, otázky týkající se...
Programy pro letní školu v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy
Neumannová, Petra ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na letní programy pro školu v přírodě pro žáky prvního stupně základní školy. Teoretická část diplomové práce obsahuje informace důležité pro organizaci školy v přírodě a nápady na aktivity pro tento pobyt. V praktické části zjišťuji, jestli školy v České republice školu v přírodě organizují, a pokud ano, jakým způsobem probíhá. Dále v praktické části realizuji vlastní týdenní projekt.
Organizace školy v přírodě
Králová, Barbora ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá organizací školy v přírodě, tedy organizací pobytu žáků 1. stupně základní školy ve zdravotně příznivém prostředí bez přerušení vzdělávání žáků. Teoretická část je zaměřena na právní předpisy, kterými se učitel, který organizuje školu v přírodě, musí řídit. Součástí teoretické části je i vymezení základních pojmů, které se s organizací školy v přírodě pojí. Praktická část je založena na získávání dat pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů. Úkolem dotazníkového šetření a rozhovorů je zjistit, jaký je zájem učitelů působících na 1. stupni základních škol v Praze 1 a v Praze 2 o pořádání školy v přírodě a jejich zkušenosti, které získali v průběhu organizace školy v přírodě. KLÍČOVÁ SLOVA organizace, škola v přírodě, administrativa, zájem, žák mladšího školního věku, pobyt, základní škola
Volnočasové aktivity dětí 1. stupně ZŠ ve škole v přírodě
Čopíková, Barbora ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Volnočasové aktivity dětí 1. stupně ZŠ ve škole v přírodě Barbora Čopíková Abstrakt Diplomová práce se věnuje problematice her a činností v přírodě v souvislosti s pořádáním škol v přírodě se žáky prvního stupně základních škol. Teoretická část se zabývá charakteristikou dítěte mladšího školního věku a danými specifiky vývoje, konkrétně vývojem tělesným, psychickým, sociálním a pohybovým. Dále se z velké části věnuje pojmu hra a jejím náležitostem z hlediska dělení, znaků, pravidel její úspěšné realizace, bezpečnosti a významu pro dítě mladšího školního věku. Také se zde věnuji problematice soutěží a volného času, které s pojmem hra velmi úzce souvisí. Teoretická část se také zabývá pořádáním škol v přírodě, jejich významům pro dítě, konkrétně významům zdravotním, výchovným a vzdělávacím. Soustředí se i na význam školy v přírodě pro učitele a roli vychovatele. V mé práci také figuruje vytvořený soubor her a činností do školy v přírodě. Na základě tohoto souboru byl realizován výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak žáci a vychovatelé přistupují ke hrám ve škole v přírodě a jak reflektují mnou vytvořený soubor. Výzkumná část se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření a jejich interpretaci. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů, konkrétně byly použity grafy výsečové a sloupcové. Tato část práce také obsahuje...
Organizace a sestavení programu pro školy v přírodě
Jelínková, Simona ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Organizace a sestavení outdoorového programu pro školy v přírodě Cíl: Cílem diplomové práce je sestavit vhodný outdoorový program pro školy v přírodě, zaměřující se na skupiny dětí od 6 do 10 let. Cílem tohoto nového programu bude efektivnější využití času na školách v přírodě se zaměřením na rozvoj schopností, dovedností, fyzické i psychické zdatnosti, komunikaci mezi dětmi a sociální interakce. Metody: V práci se bude využita metoda kvantitativního výzkumu, písemné dotazování. Následovat bude analýza získaných dat, která bude sloužit jako podklad k vytvoření optimálního programu pro školy v přírodě zaměřeného na dětské skupiny ve věku od šesti do deseti let. Přínos: Přínos práce bude vytvoření nového outdoorového programu pro školy v přírodě, který bude předán cestovní kanceláři, zprostředkovávající tento typ pobytu pro školy. Klíčová slova: hra, dítě, škola v přírodě, příroda, učitel, instruktor
Organizace školy v přírodě
Králová, Barbora ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá organizací školy v přírodě, tedy organizací pobytu žáků 1. stupně základní školy ve zdravotně příznivém prostředí bez přerušení vzdělávání žáků. Teoretická část je zaměřena na právní předpisy, kterými se učitel, který organizuje školu v přírodě, musí řídit. Součástí teoretické části je i vymezení základních pojmů, které se s organizací školy v přírodě pojí. Praktická část je založena na získávání dat pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů. Úkolem dotazníkového šetření a rozhovorů je zjistit, jaký je zájem učitelů působících na 1. stupni základních škol v Praze 1 a v Praze 2 o pořádání školy v přírodě a jejich zkušenosti, které získali v průběhu organizace školy v přírodě. KLÍČOVÁ SLOVA organizace, škola v přírodě, administrativa, zájem, žák mladšího školního věku, pobyt, základní škola
Škola v přírodě z pohledu učitele
Karasová, Jana ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Rotková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá pobytem dětí mladšího školního věku ve škole v přírodě, a to z pohledu učitele. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů k dané problematice, legislativu a organizaci školy v přírodě. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření a rozhovorech, jejichž úkolem je zjistit, zda školy v České republice tyto pobyty organizují, a pokud ano, s jakými zkušenostmi se učitelé setkávají. Pokud ne, jaké důvody je k tomu vedou. Cílem diplomové práce je porovnat výsledky šetření a shrnout přínos i negativa, která z těchto pobytů pro učitele vyplývají. Obě části diplomové práce poukazují na náročnost profese učitele při organizování a samotném pobytu ve škole v přírodě. V praktické části jsou rovněž uvedeny konkrétní příklady realizovaných pobytů včetně reflexe zúčastněných učitelů.
Hry a činnosti ve škole v přírodě
Knotková, Irena ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice her v přírodě v souvislosti s pořádáním škol v přírodě se žáky prvního stupně základních škol. Ve své teoretické části pojednává o základních pojmech: dítě, učitel, hra, příroda, škola v přírodě. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké hry a činnosti jsou užívány ve školách v přírodě a jak jsou tyto činnosti reflektovány jak dětmi, tak i pedagogy. Východiskem práce je vytvoření zásobníku her pro školy v přírodě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.